malyj_gorgan: (Default)
[personal profile] malyj_gorgan
Подумав, що півтора року локдауну влаштували прекрасний натурний експеримент з міжгендерних і міжрасових стосунків, принаймні, серед американських білокомірцевих робітників, особливо їх же в галузі АйТі, цікаво, чи хто небудь зумів систематизувати результати цього експерименту.

Значиться, background & significance тут такий: професійні тренінги і загальний громандський дискурс вчать нас, що на даний момент чи не основною причиною різниці в кар'єрних досягненнях представників різних рас, а також статей і дрібніших навкологендерних субкатегорій є сексизм у вигляді імпліцитного байасу в різного роду спілкуванні. Ta що там основною, єдиною причиною! (Казати вголос "а може, частина нерівності пояснюється світоглядними чи біологічними причинами, а не -измами" зараз в "пробуджених" колах таке табу, що можуть і зацькувати, прикладів було.) Але не буду скочуватися в бідкання, куди котиться світ, зауважу лише, що так чи інакше, вважається, кар'єрне відставання певних ГПК (громадян з protekted категорій) значною мірою визначається такими моментами:
- представники злобної більшості (ПЗБ), бачачи ГПК, гавтоматично вважають їх менш розумними чи ефективними, і свідомо чи підсвідомо, не сприймають сказане чи зроблене ГПК, як варте уваги, не приймаючи їх результатів серйозно;
- ПЗБ свідомо чи підсвідомо критичніше ставляться до ГПК чи їх роботи, знаходять більше помилок, відбиваючи охоту щось робити добре;
- ПЗБ підсвідомо уникають спілкування з ГПК, не кличуть їх на спільні п'янки чи тусні, тому ГПК пропускають важливі моменти, шанси бути знаними, всяке таке;
- ПЗБ свідомо чи підсвідомо вважають, що добре зроблена робота не може бути зроблена ГПК, несправедливо оцінюючи роботу тих;
- і всяке таке інше.

Так от, якщо ці теорії хоч скільки-небуеь претендують на достовірність, то за останні півтора роки ми повинні були побачити дуже серйозну статистику зменшення расової чи статевої нерівності, хай і у вузькому колі white collar young professionals. (поки без дітей, з дітьми все складніше). Учасники категорії майже всі працюють з дому, ніхто нікого не бачить, а часто і не чує, ніякого соціального життя, яке тебе уникає або ні. Люди перетворилися у функції, текст і емоджі, та ще джіра тікети. Ми чесно не знаємо раси кожного другого і статі кожного третього з тих, з ким спілкуємося. Відповідно, більшість вищеназваних причин перестає бути релевантними.

Ну то що, впала статева чи расова нерівність в АйТі за останні півтора роки? Any changes? Цікаво ж! (Я сам, на жаль, навіть не знаю, де би знайти такі дані.)

Date: 2021-09-23 01:49 pm (UTC)
From: [personal profile] ichthuss
А що там, такі запитання задавати - ще не харам? Є шанси на публікацію такого?

Date: 2021-09-30 10:08 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Це не просто не харам, ті компанії, що дійсно щось роблять щоб вирішити проблему репрезентації - роблять ці дані публічними.


Гугл та Нетфлікс (дісклеймер - я працюю в останньій компанії), ці дані публікують, і 2020 - таки був корисним з точки зору найма underrepresented groups в обох компаніях.

https://diversity.google/annual-report/hiring/

https://about.netflix.com/en/news/netflix-inclusion-report-2021
та
https://jobs.netflix.com/inclusion

(увага - Нетфлікс рапортує кількість тих, хто ПРАЦЮЄ, тобто зміни в ХАЙРІНГУ - набагато значніші, ніж безпосередньо в workforce.)
Edited Date: 2021-09-30 08:23 pm (UTC)

Date: 2021-09-23 02:30 pm (UTC)
paserbyp: (Default)
From: [personal profile] paserbyp
Я проробив багато років в IT і майже не стикався з статевою чи расовою нерівністю. Це нерівність має бути але в порівнянні з ageism, це як порівнювати палець з пісюном!

Date: 2021-09-23 04:38 pm (UTC)
paserbyp: (Default)
From: [personal profile] paserbyp
Дискримінаційні фактори реальні і використовуються кожного разу як метод змагання і конкуренції за робочі міста та зарплатню. При чому я бачив своїми очами як дискримінують білих чоловіків нормальної орієнтації тільки тому, що інші категорії захищені.
Edited Date: 2021-09-23 04:38 pm (UTC)

Date: 2021-09-30 09:56 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Залишаючи страшенний straw man ("єдиною причиною") і купу хибних припущень ("ніхто нікого не бачить" - бачать, ой як бачать, починаючи з імен в резюме і закінчуючи безпосередньо обличчям в зумі) за дужками - з тих даних, що я бачу по компанії, де працюю, ситуація дійсно покращується.



Але якщо серйозно підходити до питання, а не щоб погигикати-поглузувати, то залишається купа питань:

1) чи є дані по одній компанії, хоч і великій - репрезентативними по індустрії в цілому?

2) яка інерція соціуму в цілому? (наприклад, нові випускники не досягнуть репрезентативної рівності за рік-два - а ми фрешградів, вважай, і не беремо, тобто лаг в hiring pipeline ще більший, не 2-4 роки, а 7-8.)

3) які негативні фактори створює пандемія і remote work? (наприклад, вона непропорційно прибирає жінок з workforce - бо коли школи зачиняються, то kids' duty розподіляється гендерно нерівномірно)




Але обговорювати усі ці моменти в глузливому тоні, який пропонує оригінальний допис - бажання дуже мало, якщо чесно.
Edited Date: 2021-09-30 03:49 pm (UTC)

Date: 2021-09-30 07:28 pm (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Я статистику по парі компаній навів - там статистичне помітне покращення є, саме в офіційно порахованих цифрах. Просування по кар'єрній драбині чи зп порахувати складніше - бо ці дані краще приховані, але чисто по найму - дійсно є прогрес. Я так розумію, на цьому це питання можна закрити?

(З "анекдотичних" даних - теж бачу покращення, але там цікавій і неочевидний механізм тих змін.)

диспропорційно велика роль" -- порівняно з недискримінаціними факторами типу особистих вподобань, біології, культури і т. п.

А як особисті вподобання та культура - перетворились на недискримінаційні фактори? Якщо, я наприклад, зростаю в родині нацистів і не можу дивитись на євреїв - це вже не дискримінаційний фактор?

Вибач, але тут є помилка в понятійному апараті - бо культура та особисті вподобання цілком можуть бути (і часто є) дискримінаційними факторами. (А можуть і не бути, тут кореляція, а не каузація - навіть в родині нацистів може з'явитися бунтарь, що буде ховати євреїв. Але частіше ні.)



Я розумію проблему "політінформації від ейчара", але, як на мене, глузувати з неї - це як глузувати над "радянською політінформацію про негрів, яких лінчують".
Edited Date: 2021-09-30 08:07 pm (UTC)

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-01 09:52 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Якщо для колгоспників, то для колгоспників - вибачай, mea culpa. Далі про понятійний апарат я не буду дискутувати - якщо буде цікаво, в тебе є той самий інтернет, ти ж самі викладачі, і ти ж самі бібліотеки, що й в мене, ти людина яка вміє вчиться, і якщо тобі буде цікаво розібратися - я впевнений, ти даси собі раду.

Єдине, на що зверну увагу - так на те, що глузування про "політінформації" і "негрів, яких лінчують" - може бути смішно на київській кухні. Але в Алабамі чи НЙ - вже на такі жарти будуть дивитися зовсім інакше, незважаючи на комсомольский актив, реальний чи уявний.

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-02 08:54 pm (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Анекдот я знаю, але проблема навіть не в dog whistles. Проблема в "я тут поглузую, а ви мені принесіть дані, бо мені розбиратися неохота".

Така позиція не викликає бажання "принести дані", незалежно від того що обговорюється (і для того, щоб подавити knee-jerk reaction типу "поглузувати у відповідь" чи "проігнорувати" потрібен не аби який goodwill).

Bottom line - глузування та чесний пошук інформації краще розділяти, як на мене.

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-03 07:05 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
І що поганого в публічному виступі: "агов, якщо ви дотримуєтеся теорії ХХХ, то у вас зараз є нагода перевірити, чи то правда, чи ні"?

В такому виступі нема нічого поганого (хоча в тебе і не такий виступ). Навіть в глузуванні нема нічого поганого per se.

Просто позиція "агов, я тут перекрутив стромена, бо мені ліньки серйозно знайомитися з реальним дискурсом за межами мого досвіду - якщо ви з цим строменом погоджуєтесь, несить мені дані" - не спонукає до діалогу і пошуку даних.


P.S. Я розумію, що ти того стромена перекрутив не самостійно, а просто в тебе такий сумний досвід. Але це не змінює проблему для співрозмовника ("чи змарнувати час на деконструкцію стромена та знайомство з серйозним дискурсом - що все одно проігнорують, чи таки принести дані - і тим самим ніби то погодитися зі строменом".)


Інша, реальна аналогія - різницю між реальною кліматологією та "комсомольством" Грети та Ко ти можеш провести. І як ти відреагуєш на людину, яка буде з Гретоподібних глузувати (а там є з чого глузувати, ой як є!) і вимагати дані (які гугляться за 30 секунд)? Особливо якщо людина буде намагатися подати "комсомольский активізм" Грети та Ко як "загальний громадський дискурс"?

Edited Date: 2021-10-03 10:29 am (UTC)

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-03 11:02 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-03 07:28 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Тут ти правий, я виходив з недекларованого допущення, що більшість молодих бездітних tech-sector працівників в наших краях живуть не з батьками/родинами, а самі або з руммейтами, або з significant other.

Безвідносно до решти обговорення. Навіть в наших краях в азійських чи hispanic родинах - multigenerational households не є чимось нереальним. А сценарій "жив з руммейтами, почав працювати remote, щоб не витрачати дурні гроші - повернувся з кімнати в СФ до батьків в Сакраменто" - зараз взагалі на кожному кроці.

А є ще такий момент, що компанії почали наймати "не з наших країв" - і тут усі стереотипи про SF Bay Area взагалі можна викидати.

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-04 09:36 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Ох, ще раз - це не про персональну образу (якої нема - якщо б була, я б про це написав). Це про некоректність дискусійного прийому "якщо ви згодні зі строменом - надайте мені дані."


Поглузувати, навіть над строменом - нема питань. Надати дані - нема питань. Робити це одночасно - важко, бо треба або витрачати час на спростування стромена (з практично нульовим ККД), чи ніби то погоджуватися з ним.

(Будь ласка, перечитай це и сприйми це at face value. Я хочу донести саме цю думку, в мене нема hidden agenda.)




Сама же суть (потепління і його антропогенність) справді, гуглиться за 30 секунд, разом з експериментальними доказами

Ееех. По-перше, за 30 секунд не тільки антропогенність гуглиться, а і купа лайна від денайлистів.

По-друге, експериментальні докази впливу implicit biases наприклад, на найм - гугляться теж за 30 секунд. (Наприклад, експеримент з однаковими резюме, "чорними" та "білими" іменами на них.)



Різниця тут не в 30 секунд гугльожу - а в тому, що в проблемі глобального потепління багато хто все ж додає зусиль, щоб ознайомитися з питанням за межами активізму Грети та Гора (та навіть за межами virtue signalling багатьох компаній Кременевої долини - які заслуговують стьобу at face value не менш, ніж virtue signalling на расову чи гендерну тематику).

Але чомусь зробити аналогічну роботу в расовому чи гендерному питанні (ознайомитися з серйозними матеріалами за межами "партсобраній") - вважається недоречним.


Edited Date: 2021-10-04 09:42 am (UTC)

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-20 10:28 pm (UTC)
From: [personal profile] lotol
Наприклад, експеримент з однаковими резюме, "чорними" та "білими" іменами на них.\\Гммм, а яким чином це доводить implicit bias?
Edited Date: 2021-10-20 10:31 pm (UTC)

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-21 12:28 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
цей експеримент ілюструє в першу чергу проблему з процесом найму - при том ілюструє її квантифіковане, а не "проблема існує, але незрозуміло, наскільки вона впливає".

тут як раз зрозуміло.
Edited Date: 2021-10-21 12:29 am (UTC)

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 01:59 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 03:21 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 02:12 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] lotol - Date: 2021-10-21 03:04 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 02:01 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 03:30 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 05:34 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-22 04:48 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 06:31 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-22 05:02 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-22 06:44 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 08:54 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 05:12 am (UTC) - Expand
(deleted comment)

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 06:40 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 09:19 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 09:26 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 05:59 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 04:16 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-25 02:26 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-26 11:24 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-27 04:55 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-28 09:24 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-30 05:35 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 04:54 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 04:26 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-25 02:45 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-27 12:54 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 07:17 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 08:49 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 04:47 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-24 04:51 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 06:34 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 08:04 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] lotol - Date: 2021-10-21 03:33 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-21 03:41 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] lotol - Date: 2021-10-25 05:34 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

Date: 2021-10-04 09:41 am (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Поясню, що я маю на увазі під строменом:

"загальний громандський дискурс вчать нас, що на даний момент чи не основною причиною різниці в кар'єрних досягненнях представників різних рас, а також статей і дрібніших навкологендерних субкатегорій є сексизм у вигляді імпліцитного байасу в різного роду спілкуванні. "

Це викликає в мене фейспалм, бо справжній дискурс є набагато складнішим, ніж ти кажеш - і якщо не пояснити це, то створюється вигляд, що співрозмовник погоджується зі строменом. А пояснювати по суті - важко та практично безглуздо.

Ось такий double bind.

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-05 04:39 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-18 06:06 pm (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-20 12:54 am (UTC) - Expand

Re: на два коменти одразу

From: [personal profile] mprotsenko - Date: 2021-10-23 08:59 am (UTC) - Expand

Date: 2021-09-30 07:33 pm (UTC)
From: [personal profile] mprotsenko
Про "без дітей" та "молодих професіоналів" - бро, в multi-generational households на жінок часто вішають і сестер-братів-кузенів.

"Видал я и такое не раз."


Зокрема з того, як всяку асиметрію в репрезентації називають "доказом" певних теорій

Хто називає?

Profile

malyj_gorgan: (Default)
malyj_gorgan

March 2026

S M T W T F S
1 234567
8910 11121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 12th, 2026 08:08 am
Powered by Dreamwidth Studios